Brokerii fantomă

Slabe sunt șansele acestor rânduri de a fi citite la timp de cei cărora le sunt destinate și — mai ales — necesare. Spun la timp deoarece, din păcate, nu există motive care cineva să caute asemenea resurse, iar cei ce ar trebui nu o vor face întrucât nu li se oferă (și până la urmă nu își oferă) fereastra necesară, însă cu siguranță cei “cu experiență” (cu una neplăcută, desigur), vor găsi acest articol util, dacă nu cel puțin pentru ei, atunci pentru alții, cu scopul ca măcar aceștia din urmă să nu mai cadă în aceleași capcane.

Semnele care ar trebui să ne facă să salutăm politicos și să întrerupem convorbirea telefonică (căci aceasta este metoda de abordare a acestor — regret termenul ales, însă aceasta-i realitatea — nulități) le vom discuta în continuare, nefiind multe, dar deținând caracteristica de a fi omniprezente acestui tip de abordare.

O oportunitate extraordinară, care va avea loc mâine și pe care nu trebuie să o ratați!

Fără excepție, cel sau cea care vă sună, o să vă grăbească pe motiv că este imperativ să intrați cât mai repede în piață, altfel riscând să ratați marea ocazie, scopul fiind, bineînțeles, acela de a nu vă lăsa timp pentru a vă informa (pentru că dacă ați face-o, cu siguranță nu v-ați mai lăsa “pe mâna” respectivului ori respectivei). Oportunități de tranzacționare apar destul de des, așa că dacă “ratați ocazia”, cu siguranță va veni alta; prin urmare nu ratați altceva decât ocazia de a fi tras în piept; spuneți-i celui sau celei care vă sună că necesitați un răgaz pentru a cugeta pe marginea “ofertei” și că ar face bine să revină puțin mai târziu, cam peste vreo 20 de ani.

O să vă triplați suma

Profesioniștii și cei care tranzacționează corect nu riscă să piardă într-o tranzacție mai mult de 3% din capitalul disponibil în cont (respectiv 5% în cazul situațiilor speciale). Cu un asemena risc, nici profitul nu este atât de mare; căci așa te îmbogățești pe forex: încet și sigur. Or a-ți tripla contul, înseamnă a încălca flagrant reguli de bază ale administrării capitalului (ceea ce traderii numesc “money-management”), reguli care au tocmai menirea de a proteja capitalul. Aşa că, dacă atât de simplu se fac banii, întrebați apelantul sau apelanta de ce nu fac și ei la fel, în loc să sune ca niște roboței, după care salutați politicos și întrerupeți convorbirea.

Avem spread-uri foarte mici și un levier de creditare (leverage) foarte mare

Dacă ați avut un oarecare contact cu această piață și aveți unele noțiuni de care încercați să vă folosiți în scopul de a refuza politicos, cel sau cea care vă contactează va schimba registrul, înaintându-vă alte avantaje. Primul va fi spread-ul mic; or să nu uităm că broker-ul din asta “trăiește”, iar dacă spread-urile sunt “insignifiante”, atunci, oare, broker-ul din ce altceva mai face profit, dacă nu din comisioane ascunse, stop-loss hunting (când pe platforma — graficele — broker-ului în cauză apar codițe, care nu există pe piața adevărată, și care se duc suficient de mult contra pozițiilor deschise, pentru a lua stop-loss-ul) sau oferirea unor “sfaturi” de tranzacționare care vă vor duce la pierderi? Asupra levierului foarte mare (levierul clasic este 1:100, nu cele recomandate de astfel de “entități”, precum 1:300, 1:500 sau chiar 1:1000 — cum mi-a fost dat să aud când am fost la rându-mi sunat) nu insistăm deoarece ne-am repeta: pe forex te îmbogățești încet și sigur. Salutați și întrerupeți convorbirea.

Însă și întreruperea convorbirii (numită oarecum incorect convorbire, pentru că de cele mai multe ori încercările dumneavoastră de lua cuvântul sunt sortite eșecului, apelantul sau apelanta vorbind fără nici o pauză, părând că nici nu are nevoie să respire) este de cele mai multe ori o provocare. Dați dovadă de fermitate: salutați, terminați apelul și, cum cel mai probabil aveți un smartphone, dați-i block.

În acest fel nu faceți altceva decât să vă salvați banii de la o pierdere sigură; am fost la câțiva astfel de brokeri, doar pentru 1-2 zile, să iau cunoștință de atmosfera și îndoctrinările la care sunt supuși angajații (adică cei care vă sună pentru a vă face să pierdeți bani), iar ceea ce m-a impresionat — și oripilat totodată — a fost un document (un soi de cod al apelanților) care conținea și o frază de genul “nu contează dacă clientul pierde sau câștigă, important este să alimenteze cât mai mult!“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fifteen + 13 =

*